Η σχέση του έργου τέχνης με τον χώρο και τον χρόνο είναι ποικίλη
και πολλαπλή. Κανένα ανθρώπινο έργο δεν δημιουργεί πιο αποτελεσματικά την
εντύπωση της διεύρυνσης ή της συρρίκνωσης του χώρου και του χρόνου από το έργο
τέχνης. Είναι αυτό που συμπυκνώνει και διαστέλλει παρόν παρελθόν και μέλλον·
είναι αυτό που τα περιεχόμενα και οι προορισμοί του διαρκώς
επαναπροσδιορίζονται.
Η έκθεση «Περι-λήψεως» παρουσιάζει τρείς εικαστικούς καλλιτέχνες,
Απόλλωνα Γλύκα, Νίκο Ιαβάτσο και Δημήτρη Κατσούδα που επιχειρούν να κατανοήσουν
τις μεταβλητές έννοιες του χώρου και του χρόνου μέσα από τη φωτογραφική εικόνα.
Παρακολουθεί τον τρόπο που ο χώρος και ο χρόνος εμφανίζονται στα έργα τους,
αλλάζοντας συνεχώς ρόλο και λειτουργία. Η φωτογραφική διαδικασία γίνεται η αφετηρία
σκέψεων γύρω από την κριτική κατανόηση της πραγματικότητας ως χωρο-χρονικής
συνθήκης. Η έκθεση επιδιώκει να τονίσει ότι τα αισθητικά φαινόμενα είναι τα
διαχρονικά εργαλεία που αποκαλύπτουν νέες όψεις του κόσμου και στα οποία
οφείλουμε μια διαφορετική πρόσληψη, κατανόηση και ερμηνεία του.
Κάθε αντίληψη της ιστορίας εκφέρεται πάντοτε μαζί με μια συγκεκριμένη
εμπειρία του χρόνου· εμπειρία που διαπλέκεται μαζί της, που την ορίζει
καταστατικά και που προορίζεται ακριβώς να την ανεβάσει στο φως. Παρομοίως και
κάθε κουλτούρα είναι πάνω απ' όλα μια συγκεκριμένη εμπειρία του χρόνου και
καμιά νέα κουλτούρα δεν είναι δυνατή χωρίς κάποια μεταβολή αυτής της εμπειρίας.
Ως εκ τούτου, το πρωταρχικό καθήκον μιας αυθεντικής επανάστασης δεν είναι ποτέ άπλα
και μόνο «να αλλάξει τον κόσμο παρά και προπαντός να αλλάξει τον χρόνο.
Επιμέλεια: Νίκη Παπασπύρου
Μουσείο Πανουργιά, Άμφισσα, 7 – 22 Οκτωβρίου
Φωτογραφία: Απόλλωνας Γλύκας, Crowd, Φωτογραφία και κορνίζα, 35χ45 εκ., 2017
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου