Σάββατο, 16 Σεπτεμβρίου 2017

Η αδύνατη εκφορά

Επιτελεστικές αναγνώσεις



Άμφισσα, Μουσείο Πανουργιά, Σάββατο, 14 Οκτωβρίου. 19.00. 

Συμμετέχοντες: Δημήτρης Αμελαδιώτης, Φοίβη Γιαννίση, Αντώνης Γκρίτσης, Πατρίτσια Κολαίτη, Δημήτρης Λεοντζάκος, Βιργινία Μαστρογιαννάκη, Χαρά Πιπερίδου

Επιμέλεια: Αποστόλης Αρτινός


Δημήτρης Αμελαδιώτης: H performance «Γιατί είναι πλάσματα του νου», είναι βασισμένη σε αποσπάσματα έργων του Γ.Βιζυηνού και του Ν.Καζαντζάκη  ( "Το αμάρτημα της μητρός μου"/ "Ασκητική" ), και επιχειρεί μίαν ανάγνωση των κειμένων αυτών διά της παρεκφοράς του λόγου και της εμψύχωσης ενός μπόγου σχοινιών, κατάλοιπο άλλων δοκιμών κι εμπειριών.


Φοίβη ΓιαννίσηΑιγίς ΙΙ

Αιγίς: Δέρμα κατσίκας και ασπίδα που κατασκευάζεται από τέτοιο δέρμα.

Πρόκειται για τη δημοσιοποίηση του εργαστηρίου της γραφής ποίησης σε πραγματικό χρόνο διάρκειας δύο ωρών, πάνω σε υπόβαθρο ειδικά επεξεργασμένης δοράς τράγου (από το βυρσοδεψείο Αλέξη Κάππα στον Βόλο). Η αδύνατη εκφορά ερμηνεύεται ως το ατελείωτο έργο της γραφής που πραγματοποιείται πάνω στο σώμα του νεκρού ζώου. Ως οδηγοί στα μοτίβα της γραφής χρησιμοποιούνται ο χάρτης του δέρματος με τις δικές του γραμμές, και η φωνή του κτηνοτρόφου Γιάννη Μούρτου  καθώς μιλάει για τη ζωή και τη δουλειά του. Η φωνή ακούγεται από τα ηχεία και προέρχεται από συνέντευξη που έχει δοθεί από τον Γ.Μ. στη Φ.Γ. τον Μάρτιο του 2015 στο Καλαμάκι Λαρίσης.

Η ΑΙΓΙΣ ΙΙ αποτελεί συνέχεια του πρότζεκτ Χίμαιρα που ξεκίνησε το 2013 με έρευνα για την μετακινούμενη κτηνοτροφία των αιγών στην περιοχή της Θεσσαλίας. Με το συγκεκριμένο έργο γίνεται αναφορά στην πόλη της Άμφισσας, δηλαδή στην παραγωγή επεξεργασμένων δερμάτων από αίγες στην γειτονιά των Ταμπάκικων, ενώ με τη γραφή υπομιμνήσκονται και άλλα ειδικά στοιχεία του τόπου, όπως ο δρόμος προς τους Δελφούς όπως διαβάζεται στον Ομηρικό Ύμνο στον Απόλλωνα. Γίνεται επίσης αναφορά σε θέματα φύλου, είδους, κυριαρχίας, αποκλεισμού, ριζικής ετερότητας, αλλά και συμβίωσης και κοινής εμπειρίας.


Αντώνης Γκρίτσης
Ένα ποίημα για δύο φωνές, η φωνή του ηθοποιού και η φωνή του ποιητή. Ο Αντώνης Γκρίτσης διαβάζει στο μικρόφωνο ποιήματα από τις Ωδές στον Πρίγκιπα με την φωνή του Νίκου Αλέξη Ασλάνογλου. 


Πατρίτσια Κολαίτη: «ΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗΣ Ή ΤΟ ΔΙΛΗΜΜΑ"
Απαγγελία στα όρια του πνιγμού. Η σωματική καταγωγικότητα της φωνής αναδυόμενη από τα βάθη του αμνιακού σάκκου, της γυάλας, του νερού, του πηγαδιού. Η Περσεφόνη κόρη-χρυσόψαρο, η ασφυξία και η θραύση, σε μια υβριδική πειραματική περφόρμανς που συγκεράζει σωματική δράση, επιτελεστική απαγγελία και sound poetry.


Δημήτρης Λεοντζάκος: «Το τείχος / Η αδύνατη εκφορά».
Είναι υπάρξεις ακουστικές. Η φύση τους είναι μια φύση τείχους. Λεπτές και επίπεδες σαν αρμοί και γλείφουν τις πέτρες, τους τοίχους. Σαν βρύα, συναισθηματικές και θλιμμένες, σαν αδύνατη ανάμνηση γης.
Ανάγνωση, ήχοι και εικόνα σε σκηνικό ημίφως. Λεπτής, αδιέξοδης αιώρησης και λεκτικής συντριβής.


Βιργινία Μαστρογιαννάκη: «reading in/ reading out»
Το κείμενο της Α’ Εθνοσυνέλευσης αποτέλεσε τον θεμέλιο λίθο επάνω στον οποίο βασίστηκε η νομοθεσία της χώρας, αναφορικά στα δικαιώματα, τις υποχρεώσεις του πολίτη, αλλά και την οργάνωση και τους βασικούς λειτουργικούς κανόνες του κράτους και των θεσμών. Θα διαβαστεί απνευστί,  τόσο κατά την εκπνοή, όσο και κατά την εισπνοή.


Χαρά Πιπερίδου: Το «Amor-logie plus éloignée» αποτελεί μια σύμφυρση  αφηγήσεων του έρωτα - βασισμένη σε κείμενα του George Bataille ("Μαντάμ Εντουαρντά" / "Ο Ερωτισμός") και ποιήματα του Jalaluddin Rumi ( "Ο Αγαπημένος") - και συνθέτει ένα τοπίο ομολογίας και εξαΰλωσης του εαυτού.
Η “Έρωτο-λογία" αυτή ενσαρκωμένη υπό τον μανδύα εικονοποιημένων υπαινικτικών λεκτικών στοιχείων, επιθυμεί να αποπνεύσει μία απόκοσμη αύρα.


Βιογραφικά

Ο εικαστικός Δημήτρης Αμελαδιώτης φοίτησε στις Σχολές Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ, της Koninkijke Akademie Γάνδης, και του Chelsea College of Art Λονδίνου.Μετέχει σε διοργανώσεις θεσμών όπως Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσ/νίκης, ΚΜΣΤ,Μουσείο Μπενάκη,ΔΕΣΤΕ ,Symptom Projects Άμφισσας, Ίδρυμα Σταύρου Νιάρχου, Μουσείο 'Αλεξ Μυλωνά,Ελληνοαμερικανική Ένωση, ΠΜΙΕΤ, Ινστιτούτο  Γκαίτε κ.α. Επίσης έχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις και δράσεις σε ανεξάρτητους χώρους και σε ιδιωτικές αίθουσες τέχνης. Είναι μέλος των ομάδων PalAmeA και KangarooCourt.

Η Φοίβη Γιαννίση (phoebegiannisi.net) έχει εκδώσει 6 ποιητικά βιβλία, με πιο πρόσφατο τη Ραψωδία (Gutenberg, 2016). Ασχολείται με την εκφορά ποίησης από το 2008, και δημιουργεί πολυμεσικά ποιητικά έργα, όπως το  Τέττιξ (ΕΜΣΤ, 2012) και το ΑΙΓΑΙ_Ω (Μουσείο Αγγελική Χατζημιχάλη, 2015). Στα 2016 παρουσίασε στη Νέα Υόρκη την ποιητική διάλεξη/περφόρμανς Nomos_The Land Song.  

Ο Αντώνης Γκρίτσης σπούδασε κλασική φιλολογία στην Κρήτη και υποκριτική στο Θέατρο Τέχνης. Τα τελευταία 12 χρόνια εργάζεται ως ηθοποιός. 

Πατρίτσια Κολαίτη, ποιήτρια, performer και φιλόσοφος της τέχνης και της λογοτεχνίας με πολυάριθμες συμμετοχές σε πειραματικά λογοτεχνικά πρότζεκτς. Έχει εκδώσει τις ποιητικές συλλογές ‘Σελέστεια’ (Νεφέλη, 2007, υποψήφια για το Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Συγγραφέα του λογοτεχνικού περιοδικού Διαβάζω), Ο Λιθόπαις (Νεφέλη, 2016)  και ‘Η Επιστροφή’ (ΦΡΜΚ, 2017). Ποιήματά της έχουν μεταφραστεί σε 4 γλώσσες. 

Ο Δημήτρης Λεοντζάκος γεννήθηκε στην Καβάλα. Σπούδασε μουσική. Έχει εκδώσει έξι βιβλία με ποίηση.  Το μάτι και η νύχτα (Νεφέλη, 2016) είναι το πιο πρόσφατο. Υπό έκδοση βρίσκονται τα βιβλία του Τοπία ξανά και Η Αγάπη, που θα κυκλοφορήσουν εντός του 2017 σε έναν συλλογικό τόμο από τις εκδόσεις Νεφέλη.

Βιργινία Μαστρογιαννάκη: Μ.Ε.Τ. της Α.Σ.Κ.Τ. (2013)  τμήμα Εικαστικών & Εφαρμοσμένων Τεχνών,  Α.Π.Θ. (2010), Σχολή Καλών Τεχνών, Ρουέν, Γαλλία (2002).
Την απασχολούν οι ιδέες της διάρκειας, του ορίου, του λάθους, του περιττού, τόσο ως προς την υλικότητα, όσο και προς τον κοινωνικό περίγυρο. Συνεχή τεστ ανοχής και αντοχής


H Χαρά Πιπερίδου αποφοίτησε από το Μεταπτυχιακό Εικαστικών Τεχνών της ΑΣΚΤ (2009-2011) και από τη Σχολή Καλών Τεχνών του ΑΠΘ (2003-2008). Σπούδασε επίσης, Αρχιτεκτονική Εσωτερικών Χώρων και Οικονομικές Επιστήμες. Έχει πραγματοποιήσει ατομικές,  όπως στο Thames Side Studios, Λονδίνο το 2016, και πολυάριθμες εκθέσεις σε μουσεία, ιδρύματα [National Gallery of Arts (Albania), Varna Library (Bulgaria), SMCA , CACT, MMCA,  House of Cyprus (Athens), HAU(Athens), Museum of Contemporary Art (Crete) κ.α.] και σε ανεξάρτητους και ιδιωτικούς χώρους σε Ελλάδα, Ευρώπη και Η.Π.Α. Εργάστηκε ως βοηθός εργαστηρίου και ως επισκέπτρια ομιλήτρια στην ΑΣΚΤ. Παρουσιάζει  το σεμινάριο  «Το Σώμα στη Σύγχρονη Τέχνη» στο Μουσείο Μπενάκη. Έχει επιμεληθεί το «Birth of Coexistence» στην Ελληνοαμερικανική Ένωση στην Αθήνα (2016). 

Δεν υπάρχουν σχόλια: